Een nieuw begin...


AllesgeregeldNu


Het leven kan ineens anders lopen. Niets is dan wat het was. Verdriet, onrust en onzekerheid is wat je leven beheerst. Dat gebeurde mijn stiefkinderen en mij ook.

In oktober 2012 was ik samen met mijn partner naar de yogales gegaan. Een intense variant op de meest gangbare yoga, in een soort sauna ruimte, zo benauwd is het binnen. Er wordt een serieuze inzet van je verwacht. Het stellen van hoge eisen aan jezelf en de resultaten is waar je bewust voor moet kiezen. Dat deden wij ook.

Hoewel mijn partner zich al vanaf het begin niet lekker voelde, ging hij door, vloekend op zichzelf en de hele wereld omdat hij een aantal yogahoudingen niet voor elkaar kreeg. Zelf ook volledig uitgeput riep ik toen tegen hem: ‘Ga liggen, geef je lichaam rust en ruimte om te herstellen’. Hij deed dat niet.

Na de yogales liepen wij samen naar buiten. ‘Wat was het toch zwaar vandaag’ zei hij tegen de yogadocente. ‘Dat doe jij toch zelf, hoor’, riep ze terug. 

Hij ging achter het stuur zitten, geen discussie mogelijk, want er is toch niets aan de hand. 
Na een paar stoplichten verder verloor hij zijn focus. Hij werd onwel. Ik greep het stuur en bracht ons in veiligheid. Ik checkte zijn pols, maar voordat ik er iets van begreep, viel hij over me heen en zakte in elkaar. 

Hartstilstand. 

Een uur lang reanimeren mocht niet baten. Zijn plannen hadden geen vorm meer, mijn toekomst kreeg een andere inhoud. 
Chaos, onrust en onzekerheid. 

Zijn twee minderjarige kinderen en ik waren in een vreemde dynamiek terechtgekomen doordat er niets door mijn partner was geregeld. Zijn administratie was een chaos, de financiën waren niet op orde, zijn huis van onverkoopbaar, financiële middelen waren niet beschikbaar om erfbelasting te betalen. Niet te vergeten het regelen van de voogdij over de kinderen dat zo moeilijk verliep waardoor ze depressies en verlatingsangst ontwikkelden. 
De problemen stapelden zich op en brachten instabiliteit en chaos met zich mee. Aan rouwen kwamen wij niet toe. 

Pas drie jaar later was de door de kinderen geërfde woning verkocht en de nalatenschap afgewikkeld.

Ik besloot toen dat ik alles anders wilde. Met de kinderen. Onze eigen testamenten zijn gereed en een instructie is klaar voor het geval nodig is. 
Orde, rust en zekerheid is teruggekeerd.

En mijn bedrijf AllesgeregeldNu was geboren. Om iedereen die er het belang van begrijpt, alles rondom de erfenis te helpen regelen, zodat men nooit en te nimmer mee hoeft te maken wat ons is overkomen.

..........

Hebt u al mijn E-boek: 11 valkuilen die u kunt vermijden bij afwikkeling nalatenschap? Geïnteresseerd? U kunt het hier GRATIS aanvragen.

U krijgt te weten:
Welke valkuilen komen vaak voor?
Welke zijn dodelijk voor de harmonie en saamhorigheid in de familie?
Welke stappen moet u nemen om valkuilen te vermijden en ruzies te voorkomen? Vandaag nog voordat het te laat is. 
U ontvangt tevens mijn waardevolle Tips om erfenis slim te regelen GRATIS in uw e-mailbox.

..........

Wilt u mij volgen op Facebook? 
Ga naar mijn Facebook pagina.

Of wilt u mijn blog volgen op Bloglovin? Klik op de link Follow my blog with Bloglovin.