Uw nalatenschap: geeft het nu al door


nalatenschap, AllesgeregeldNu

Ik ken mensen die geen verstand hebben van geld en financiën. Ze gaan daar pas over nadenken als ze in geldnood komen. Een beeld dat deze mensen van zichzelf in hun hoofd hebben is dat zij levensgenieters zijn. Geld overhouden, sparen of het vermogen op de meest voordelige manier inzetten om het hoogste rendement te behalen, is iets voor rijke mensen. Het is daardoor heel lastig om mijn product aan deze mensen te verkopen.

Gelukkig kunnen mensen veranderen. Ze stappen soms zelfs over op een andere IK die compleet tegenovergesteld is aan hun eerdere zelfbeeld. 

Zoals een voormalige workaholic die een burn-out heeft gehad en vervolgens gaat werken als coach, om mensen te waarschuwen tegen de meest voorkomende oorzaken van overspannen raken. 

Of een succesvolle zakenvrouw die haar baan opzegt en als een zorgzame moeder allerlei activiteiten onderneemt met haar opgroeiende kinderen. 

Of zoals ik, een onderneemster die een hele nieuwe onderneming opstart na overlijden van haar partner, met als doel om mensen te helpen om eigen zaken zo te regelen dat financiële sores geen onderdeel van hun nalatenschap worden.

De trigger om te switchen naar een andere IK kan zijn dat mensen iets hebben gelezen, gehoord of meegemaakt hebben.
 Ik merkte dat ik mijn klanten dan ook kan beïnvloeden op dit punt. Als ik merk dat ze een overtuiging over zichzelf hebben waardoor ze mijn product niet nodig denken te hebben, vertel ik ze dan iets over henzelf dat hen in andere IK verandert. Daardoor gebeurt het dat ze opeens wél geïnteresseerd zijn in wat ik hen te bieden heb.

Ik ontmoette onlangs een man die bij mij terecht kwam met een vraag wat er precies gebeurt als zijn moeder (die weduwe is) in een zorginstelling terecht zou komen. Zijn moeder is in bezit van een eigen woning en een behoorlijk hoge spaarrekening. Wat is verstandig om te doen zodat haar spaarcenten en haar woning niet worden opgegeten en zij een niet al te hoge eigen bijdrage moet betalen? 

Deze man is 45, enig kind, zorgzaam en attent. Pratend ontdekte ik dat hij zelf geen eigen woning heeft en over onvoldoende inkomen en financiële middelen beschikt om er een te kopen. 

Hij wist niets van de mogelijkheid om zijn (al hoog opgelopen) vordering op de nalatenschap van zijn vader af te kopen. Hij wist ook al niets van de voordelen van de 'papieren schenking'. 

Ook wist hij niet dat hij een verhoogde vrijstelling voor een schenking zou kunnen krijgen van zijn moeder voor de aankoop van een eigen woning, omdat zijn vriendin met wie hij samenwoont en met wie hij binnenkort gaat trouwen, jonger is dan 40. 

Ik heb verschillende mogelijkheden uitgelegd die op zijn situatie van toepassing zijn, waardoor hij een ander gedrag ging vertonen. 
Hij kreeg zekerheid en rust en zag ineens zijn eigen toekomst voor zich. De ideeën stroomden er uit. 

'
Nog even het een en ander met mijn moeder bespreken', zei hij. 'Geen box 3 vermogen  vermogen betekent een lagere eigen bijdrage voor de zorginstelling. Ze heeft er dus baat bij om haar spaarcenten door te geven, waardoor ik vervolgens minder erfbelasting betaal na haar overlijden.'

Volgens het Financieele Dagblad (FD) gebruiken nog weinig mensen een Estate Planner om eigen vermogen fiscaalvriendelijk naar de volgende generatie over te hevelen. Ik (als Estate Planner, ofwel nalatenschapsplanner) help ik bij vermogensoverdracht, maar dan meer gepland en daardoor ook wat beter gecontroleerd. En voor Estate Planning hebt u geen enorm vermogen nodig, het is geschikt voor iedereen die iets na te laten heeft! En hoe eerder u ermee begint, hoe beter.

.....................

Wilt u ook weten wat de beste oplossing is voor uw eigen situatie? Mail me of neem telefonisch contact met me op via 06 - 26 582 695. We kijken samen naar uw situatie en zoeken de juiste oplossingen voor u op. Het eerste half uur is altijd gratis!

Kent u nog iemand anders die mijn ondersteuning kan gebruiken? Stuur dit mailtje door: ik help hen natuurlijk ook van harte. 

.................

Krijgt u al mijn waardevolle tips over erfenis slim regelen GRATIS in uw e-mailbox? GeïnteresseerdU kunt zich hier aanmelden.


.................

Wilt u mijn blog volgen op Bloglovin? Klik op de link Follow my blog with Bloglovin.