Frustratie en ergernis na overlijden van uw dierbare? Volg dit stappenplan


overlijden, erfenis, nalatenschap, stappenplan
‘Het is oktober 2012. Mijn partner is plotseling overleden aan een hartstilstand.

Er zijn artsen om me heen informerend of hij donor is, en of ik wel of geen obductie wil laten doen. Misschien is zijn ziekte erfelijk, en dat zou veel ophelderen.
Er komen steeds meer mensen bij, het is druk en somber. Zwevend observeer ik alles en loop als een zombie rond. Black-out in mijn hoofd.

Er wordt me gevraagd wat voor rouwkaart ik wil en of het niet ‘leuk is’ als zijn instrument op de kaart zou komen te staan. Welke tekst moet erop? Welk catering arrangement heb ik in gedachte? Waar is zijn identiteitsbewijs, zijn trouwboekje en waar liggen de verzekeringsdocumenten? En, heb ik enig idee wat voor verantwoordelijkheid het is om als voogd voor twee weeskinderen te zorgen, en besef ik wel goed dat ik voorlopig mijn ambities opzij moet leggen. Iedereen heeft een mening en is niet bang om deze uit te spreken.

Ik voel niets. Alsof ik in een vacuüm zit. De stekker is eruit.’

Veel mensen gebeurt dit weleens: dat een dierbare overlijdt en dat er veel moet gebeuren, meteen en zonder uitstel. Er is geen tijd voor rouw. Op dat moment hebben mensen een arsenaal aan keiharde reacties klaar liggen. De bedoeling is goed, ook al zijn mensen soms wel erg indiscreet over hoe het allemaal moet. Volledig onvoorbereid op deze emotionele belasting en allerlei praktische zaken, is deze taak zwaar te dragen.

Na de drukke periode rondom de uitvaart wordt het wat stiller. Maar, vergist u zich niet. Nu begint het pas. Het beroep dat op u wordt gedaan naast een drukke baan, kan u te veel worden of zelfs breken. Alle pijn en verdriet wilt u het liefst voor uzelf en andere verstoppen om deze taak, waar u niets van snapt, te kunnen volbrengen. Maar omdat gevoelens in de periode van rouw onvoorspelbaar heftig naar boven komen, lukt u dat niet altijd en kunt u zelfs de familie onenigheden niet voorkomen. De afwikkeling van uw nalatenschap blijft frustreren, maar moet wel op tijd af. Ook omdat u niet wilt dat het u duur komt te staan.

Ik heb hieruit mijn lessen getrokken. Ik heb me verdiept in het erfrecht om er iets van te snappen, en ik heb vervolgens een stappenplan ontwikkeld dat mij geholpen heeft om door dit proces heen te komen.

Een paar jaar laten kwamen vrienden en kennissen naar me toe met allerlei vragen over nalatenschappen. Mijn stappenplan was eveneens voor hen zeer waardevol geweest. Uit iets zeer verdrietigst is iets positiefs ontstaan. En daar werd ik oprecht blij van. Nu bied ik iedereen die een dierbare verloren heeft en hulp dringend nodig heeft, mijn stappenplan aan.

Mijn stappenplan is ook voor u bedoeld als u:

  • erfgenaam en/of executeur bent van een nalatenschap, maar niet wet waar te beginnen, 
  • zonder stress, zorgen, ruzie en veel kosten een nalatenschap wilt afwikkelen,
  • niet afhankelijk wilt zijn van een notaris of een professionele executeur.
     Kortom: mijn stappenplan helpt u uw nalatenschap zelf zonder stress af te wikkelen. Zelfs als u geen juridische en financiële achtergrond hebt. Zonder dat u er duizenden euro's aan uitgeeft!

Wat levert dit stappenplan u op?
  • U kunt direct aan de slag met het afwikkelen van uw nalatenschap.
  • Is geschikt voor afwikkeling van een positieve en een negatieve nalatenschap.
  • Als u het stappenplan volgt, kan er niets fout gaan. U weet precies wat, wanneer en hoe u het moet doen. U gaat geen brandjes meer blussen. Mijn stappenplan scheelt u een heleboel brandjes die zoveel tijd, energie en geld kosten.
  • U bespaart zo minimaal duizenden euro’s aan kosten van een notaris of een professionele executeur. Want u doet het hoofdzakelijk zelf en u weet precies waarvoor u een notaris moet      inschakelen.
  • U krijgt ruimte voor rouwverwerking, omdat de afwikkeling van uw nalatenschap zo weinig mogelijk inspanning vereist.

U hebt geen kennis van het erfrecht nodig

U hoeft geen juridische achtergrond te hebben om gebruik te maken van dit stappenplan. U hoeft dus geen verstand te hebben van het Nederlandse erfrecht. Ik heb zelfs klanten van buitenlandse afkomst (uit Servië, Kroatië, Bosnië, USA en China) die in Nederland wonen en mijn producten gebruiken. Dat adviseer ik hen zelfs, want anders komen ze er geen stap verder.

U kunt dit product ook bestellen als u een erflater bent

Veel van mijn klanten hebben dat al gedaan. Want: uw nabestaanden weten straks precies waar ze aan toe zijn en wat ze moeten doen. U geeft ze nu al een instructie en u neemt hun zorgen weg, zodat ze in alle rust (als het zover is) aan de slag kunnen met de afwikkeling van uw nalatenschap.

Wat krijgt u van mij?

24 pagina gedetailleerd draaiboek, dat nergens anders te verkrijgen is.

Mijn klanten zeggen…

‘Ik hoop dat je concurrenten dit draaiboek niet kopen en als eigen doorverkopen. Echt, alles zit erin.’ Bougiena Reina Edens, 80 jaar, gepensioneerd, alleenstaand, uit Den Haag.

‘Ik wist niet dat er zoveel bij komt kijken! Dit stappenplan is onmisbaar voor iedereen die een nalatenschap moet afwikkelen. Je kunt hem direct toepassen.’ Auke van der Weg, 76 jaar, gepensioneerd, alleenstaand, uit Den Haag.

Wat kost het?

U kunt mijn stappenplan bestellen voor € 80 en u hebt hem dezelfde dag nog in uw email box. Geen kopzorgen, geen stress, toepasbaar en volledig. U bespaart duizenden euro’s door dit product te gebruiken. Alleen een uur advies bij de notaris kost al bijna drie keer zo veel! Hier kunt u geen nee op zeggen. 

Hoe weet u dat deze investering de moeite waard is?

Er is één ding dat u zeker weet. Als u over dit product niet beschikt, zult u een notaris of een professionele executeur moeten inschakelen en daar een hoge prijs voor moeten betalen. Of, u zult uw nalatenschap zelf moeten afwikkelen met veel stress en zorgen.

Twijfelt u of dit plan nodig hebt?

Geef uw email adres door en ontvang het eerste hoofdstuk van het stappenplan GRATIS: WAT U DIRECT  MOET DOEN NA EEN OVERLIJDEN. Geen verplichtingen - gewoon een cadeautje. 

Ik vind het heel fijn als ik u op deze manier kan helpen zodat u door de eerste zorgen heen komt. En als u even niet weet wat u moet doen, of als u ten einde raad bent, dan kunt u mij contacten voor advies of ondersteuning. U bent niet alleen.

.................

Wilt u mijn blog volgen op Bloglovin? Klik op de link Follow my blog with Bloglovin.